Нові інформаційні технології в освіті.
Роль засобів нових інформаційних технологій в освіті. Прискорення
науково - технічного прогресу, засноване на впровадженні у виробництво
гнучких автоматизованих систем, мікропроцесорних засобів і пристроїв
програмного управління, роботів і обробних центрів, поставило перед
сучасною педагогічною наукою важливе завдання - виховати та підготувати
підростаюче покоління, здатне активно включитися в якісно новий етап
розвитку сучасного суспільства, пов'язаний з інформатизацією.
Рішення вищезгаданого завдання -
виконання соціального замовлення суспільства - докорінно залежить як від
технічної оснащеності навчальних закладів електронно-обчислювальною
технікою з відповідним периферійним обладнанням, навчальним,
демонстраційним обладнанням, що функціонує на базі засобів нових
інформаційних технологій, так і від готовності учнів до сприйняття
постійно зростаючого потоку інформації, у тому числі і навчальної.
Інформаційні технології в освіті
Розвиток інформаційних технологій,
повсюдне використання інформаційних ресурсів, що є продуктом
інтелектуальної діяльності найбільш кваліфікованої частини працездатного
населення суспільства, визначає необхідність підготовки в підростаючому
поколінні творчо активного резерву. З цієї причини стає актуальною
розробка певних методичних підходів до використання засобів нових
інформаційних технологій для реалізації ідей розвиваючого навчання,
розвитку особистості учня. Зокрема, для розвитку творчого потенціалу
індивіда, формування в учня вміння здійснювати прогнозування результатів
своєї діяльності, розробляти стратегію пошуку шляхів і методів
вирішення завдань - як навчальних, так і практичних.
Не менш важливе завдання - забезпечення
психолого-педагогічними та методичними розробками, спрямованими на
виявлення оптимальних умов використання засобів нових інформаційних
технологій з метою інтенсифікації навчального процесу, підвищення його
ефективності і якості.
Можна з впевненістю, що включення сучасних комп’ютерних і телекомунікаційних технологій в освітній процес, широке використання світових інформаційних ресурсів створює можливості підвищення якості освітніх послуг, але в той же час вимагає зміни змісту і методів навчання. Знання цих проблем, можливо, дасть управлінцям підґрунтя для розробки глобальних програм реформування освіти і вихід у визначенні перспектив за межі політично сьогочасних рішень. Розвиток нових інформаційних технологій тягне за собою становлення принципово нової освітньої системи, яка може забезпечити надання освітніх послуг мільйонам людей при скороченні питомих витрат на освіту. Саме на досягнення цих цілей направлено Інтернет-освіту, яку можна визначити як освіту широких верств населення, що отримується за допомогою інформаційних освітніх ресурсів мережі Інтернет.
ОтветитьУдалитьНеобхідно звернути увагу на гнучкі технології в системі педагогічної освіти, що дозволить студентам вибудовувати індивідуальну траєкторію оволодіння знаннями, забезпечить підвищення рівня відповідальності студентів за якість придбаних компетенцій. Хотілося, щоб держава системно підходила до введення інновацій в освіті, у тому числі пов’язаних з інтерактивними технологіями.
Так дійсно можна сказати, що використання інформаційних технологій – життєва необхідність сьогодення. Віддаючи перевагу сучасним технологіям навчання, можна зазначити, що це: ефективний, цікавий спосіб навчання, активна участь у роботі, а не стандартне зазубрювання відповідей на питання, можливість досягти більшого результату з найменшою затратою часу, краще сприйняття і запам’ятовування інформації, можливість вільно висловлювати власну думку, розвиток самовпевненості, демократизація навчального процесу.
ОтветитьУдалитьДійсно всі залучені до інформаційного суспільства — інформатизація не залишила осторонь жодної сфери соціальної активності: від повсякденного життя до міжнародних відносин, від сфери дозвілля до виробничих стосунків. Дякую за цікаву статтю.
ОтветитьУдалить